Kundtjänst - FAQ

Frågor & Svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta om Kakelgallerian. Om du inte hittar svaret på din fråga nedan får du självklart kontakta vår kundtjänst. Kontakta vår kundtjänst

OBS! Notera att tvättställ, blandare & bänkskiva ytterst sällan ingår till en kommod, om du blir osäker inför en beställning på vad som ingår kontakta vår kundservice så hjälper dom er direkt! :)


Leveransfrågor

Hur lång leveranstid har ni? Allt kakel, klinker, granitkeramik och mosaik levereras vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar beroende på var i Sverige ni bor. Badrumsmöbler levereras vanligtvis inom 5-10 arbetsdagar. Under högsäsong (april-maj-juni-juli) så kan detta öka till ca 15 arbetsdagar. Obs! Dessa är ca tider, ring/maila gärna och dubbelkolla med oss för ett bättre svar.


Hur får jag min vara levererad? Då våra varor är tunga levererar vi med hemleverans. Chauffören kontaktar er innan leveransen. 

Vad kostar frakten? Alla produkter i butiken är fraktfria vid ordervärde över 3.000kr, vid lägre ordervärde tillkommer 295kr/129kr i fraktavgift.

Hur vet jag när min leverans kommer om det är hemleverans? Det är omöjligt för oss att veta exakt vilken tid och dag då det beror på fraktbolagets schema men chauffören kontaktar er innan leverans. 

Öppettider över telefon och mail

Vilka öppettider har er kundtjänst? Måndag-Fredag: 11.00-17.00, Lördag-Söndag: Stängt 

Orderstatus?

Hur kan jag få reda på status på min order?  Maila in till oss för att få reda på eran orderstatus här: Klicka här

Har ni en butik som jag kan besöka? Självklart! Vi har vår butik i shoppingcentrumet Kungens Kurva beläget i Huddinge Kommun söder om Stockholm. Klicka här för att se adress och öppettider.


Prover

Kan man beställa provplattor? Det går utmärkt att beställa prover genom att ta kontakt med vår kundservicetillsammans med artikelnummer och namn på plattan tillsammans med fullständig adress och mobilnummer. Mail: webshop@kakelgallerian.se

Obs! Det tillkommer en kostnad på 50kr för frakten på provet.


Retur och Reklamationer 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara? Kontakta vår kundtjänst så hjälper dom er vidare i ärendet.

Min sändning var skadad vid ankomst - vad gör jag? Reklamera till chauffören direkt på plats och kontakta sedan oss genom att skapa en reklamation via mail, bifoga bilder/video på din produkt där man tydligt kan se skadan. 

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara? Kontakta vår kundtjänst via mail så hjälper dom er. 

Tänk på att ni ska reklamera er vara innan montering!

Prisgaranti 

Vi tillämpar prisgaranti på allt som finns upplagt i vår webshop. Prisgarantin omfattar samma vara som är lagerförd i Sverige och som inkluderar fri frakt. För att ta del av prisgarantin behöver vi en offert eller en produktlänk som vår kundtjänst behandlar innan ni lägger er order. Vår kundtjänst kan då lägga upp en offert som då matchar priset.